måndag 30 april 2012

Lördag kväll

Sambon skötte ruljansen med ungarna medan jag promenerade iväg till palstan. Tömde komposterna och tog vara på mullen i den ena och förflyttade förra sommarns ogräs till den vilande för i år. Så traskade jag iväg till ladan med det nya stallet och frågade en av flickorna där jobbade om jag får ta av deras gödsel. Nu är komposterna fyllda med bra näring och nästa år hoppas jag jag får lite mer mull på våren.
Hann också vända jorden i en del och snygga till blomsterrabatten. Lite svårt att göra mer då mullen är slut och de som frösått sig inte ännu börjat växa så jag vet ej var jag kan vända på jorden och var det tänker dyka upp nåt levande (förutom av ogräset jag redan rivit bort flera ämbaren av..).

Dilemma, var hittar jag sand?! Det är så tung lerjord att det inte vill bli riktigt till nåt med mina rotfrukter och sparris (och vissa andra som gillar väldrenerad jord) som sku behöva sandjord.

Små solar bland hallonbuskarna
 Klockan hann bli lite före tio innan det blev för mörkt för att fortsätta. Innan jag gick hem fick jag njuta av årets första palstasolnedgång. Oj friden i själen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)