onsdag 18 april 2012

Tisdag



Förde Tripp till skolan med paraplyet som skydd mot snöslasket som tydligen varit igång
halva natten. Kom hem till ett sömnigt hus, Trull hade somnat om och sov gott till kvart
före nio!! Fast det råddade ju lite bort hela dagens rytm då han ju självklart inte ville
somna då Trapp kommit iväg till klubben.
Vid halv tio hade redan det mesta av slasket smultit bort som tur


Har jag förresten visat mina nya stövlar? Nokia för -30. Slog till då de härliga jag fick förra året (Risto-matti Ratias blomdesign) läcker. Läckande stövlar duger inte i denna familj.



Kom hem och vilade en stund innan det var dags att fortsätta dagen. Sambon gick till
parken, in i huset riktigt, för första gången på åtta år med Trapp och Trull. Jag
applåderade lite åt att han äntligen vågade. Själv åkte jag iväg till arabiastranden och
Practicum där jag hamnade på bilden nedan då jag överräcktes min iPad. Skäms lite.
Borde ha dragit borsten igenom håret och lagt på lite makeup. Mitt öga är dessutom ännu
helt svullet. Nå, hon bredvid lyser åtminstone. O jag gick ju ut med lådan i handen!




En glad Mélanie fick idag motta sin iPad som var huvudvinsten i vår Facebook tävling. Hoppas du kommer att ha stor glädje och användning av den. Stort grattis!
Näytä käännös

1 ·  · 









Så hämtade jag Tripp från skolan. Eftersom ansiktet skrynklade ihop sig då han såg mig, de sku just gå och äta mellanmål, pannkaka, fick vi ta med en varm bit med sylt på invirad i lite folie. Den doftande biten fick han sedan äta på busshållplatsen,nöjd, medan vi väntade på bussen. (Tack!)


Skyndade oss till parken för skiftesbyte så sambon kunde åka iväg på jobb. Lekte inne i någon timme och stannade också på gården trots den isande vinden. Trull hade fortfarande inte sovit någon dagssömn så jag tänkte vi kanske kunde strunta i det då han vägrade sätta sig i vagnen.

Istället lekte vi och han hittade också den ända gyttjiga pölen på gården


Kom hem sent på eftermiddagen och fortsatte leka





Men sedan,medan jag höll på och lagade middag blev det plötsligt väldigt tyst i vardagsrummet.Tröttheten hade tagit över.

finaste gryn


Som tur vaknade han snällt då middagen var klar. Lite yrvaken med så hungrig att han åt två portioner.Som också de andra. Tänk. Vår Trapp bad om mera mat!! Minns inte ens om det någongång hänt förut.



Då sambon kom hem lite före tio for jag ännu ut och springa. Det blev en lite kortare tur på kanske fem kilometer då mina ben ännu är så sjuka. Hoppas det snart går om. Såhär kan vi ju inte ha det. Det är smalbenen som bråkar nu. Skönt var det nog ändå att springa av sig lite.


Inatt small sedan en ny förkylning till hos Trull så dagen har gått i komandets tecken. Ska han någongång börja sova bra?!

7 kommentarer:

  1. Snygga gummistövlar! Det är så härligt med andra färger än svart så det regnar och är ruskigt. Mina är bara vita med svarta blommor, men känns ändå bättre än svart. :)

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte vad som hänt med din sida, men detta inlägg är jätte konstigt. Vit bakgrund och säkert 10cm mellan textraderna. Raderna går över hela skärmen så går ej att läsa.

    SvaraRadera
  3. Tack, de hade plötsligt dykt upp i reahyllan i Prisma fast jag inte ens hade sett av dem till fullt pris. :/ Nu finns där en del nya läckra färger, som orange! :)

    V- Ja det hände nåt konstigt då facebook blandades in. Lämnade större mellanrum då raderna flöt in i varandra men på vår dator hålls texten ändå inom det vita området. Konstigt. Ser det lite bättre ut nu? Eller är raderna ännu långa hos dig?

    SvaraRadera
  4. Ser man på. Javisst är det min syster på bilden. Javisst är världen liten bland i alla fall :D

    SvaraRadera
  5. Aj va de du som fick Ipaden :). Kanske vi ha gått förbi varandra på Prakticum då om du varit där. ;)

    SvaraRadera
  6. Jessica- ja ibland slås man av litenheten. :) Kändes bara så konstigt, att se ett nytt ansikte TVÅ gånger samma vecka, på HELT olika ställen. :) Ni är båda väldigt vackra!

    Malin- Jep, det var jag till min enorma förvåning. :D Nå, jag var bara in snabbt där vid receptionen. Men du studerar alltså där. Gillade lejonen på gården! :)

    SvaraRadera
  7. Både studerar och jobbar :-). är på läroavtal

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)