lördag 7 april 2012

Påsklunch

Eftersom minstingen verkade rätt okej  på morgonen bestämde vi oss för att åka på påsklunch till min moster med resten av mammas familj. Vi blir redan rätt många kring bordet som snart nog helt enkelt är för litet för oss.
Hade redan lite ångest för hela situationen innan, han är inte precis en sådan som sitter i timmar kring bordet, denna unge man. Att det finns en massa blommor och prydnader överallt, ja ni vet, en nyfiken ettåring och sådant är kanske inte riktigt den bästa kombinationen.. Nå ångesten blev kanske dubbelt så stor då min kusin och hans sambo hade med sig två hundar de är hundvakter till över påsken. Inte hundarna i sig, minstingen fullkomligt ÄLSKAR ju hundar! Men dessa fick vi genast höra att inte gillar barn, är rädda och kan bita. Nå jess liksom. Smaklig måltid bara. Man kunde ju inte lämna den lilla utan uppsikt en endaste en sekund. Men sist och slutligen gick det riktigt bra. Hundarna var som tur väluppfostrade och satt snällt tillsammans i en fåtölj medan den lilla for omkring med mig eller mina föräldrar som vaktade. Några pussar fick han tom. av hundarna då de ibland kom fram helt själva till honom, oj så han var glad då!
Esko (th) & hans kompis

fint dukat, som vanligt. 14 platser kring bordet, Trull fick sitta i min famn då han kom på besök ibland.

Oooh, här fanns också en tvättmaskin, jess!

Det var jobbigt med alla människor,djur och nya saker att pillra på. Han somnade i bilen på väg hem och tog en liten kvällslur på sådär en halv timme. 

Imorgon åker vi på dagsbesök till svärföräldrarna också. Iddes inte åka nu ikväll då han ännu skrek såpass mycket förra natten. Det är annors också lite för trångt att sova där och med en som ylar sku det inte vara roligt för någon. Men  lite ska de väl få se honom under påsken ändå.

Såhär såg han ut förra året på påsklunch,min lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)