söndag 25 augusti 2013

Borgbacken!

Hurra! Datorn sade då upp sig totalt. Men min fyndige sambon med vänner skaffade oss en begagnad. Nu har han varit flitig och flyttat över våra bilder (och tusen andra saker) till den nya. Back in business alltså! Fast jag konkurrerar ju med barnen och deras minecraft. Brukar förlora.. Men NU, nu ska ni få se lite bilder från vår Borgbacken utfärd, 7 Augusti. De hade lovat väldigt ostadigt. Men vi hade ju ingen annan chans att gå, sambon hade redan tagit ut extra semester, så vi åkte iväg med paraplyna och lite byteskläder i vagnen.

Vi hade missat att maskinerna öppnar först elva och kom lite efter tio, som tidigare år. Fick fördriva tiden.

Beundrade blommorna.
 De är alltid så väldigt fina! Mina rävsvansar lyckades verkligen inte lika bra..
 Hängde en stund i AngryBirdsparken. Rätt så tråkig tyckte målgruppen. Fast bättre än att rusa efter den yngsta som ville överallt..
 Vi fick vara ensamma nästan tills maskinerna sattes igång.
 Då for vi på rundtur med maisemajuna.
 Bilkarusellen har varit Trapps favorit hittills. Den brukar man ju alltid rymmas med i! Men i år började han tycka att den var tråkig. Trull igen kunde inte bestämma sig för vilken av alla fina han sku åka med till sist och slutligen hamnade jag hämta bort honom då han inte kunde sitta still..
 Han gav lite för hård fart i trumkarusellen. Urk.

 Panoramavy.
 Min syster kom med oss vid lunch. Och den minsta somnade till min stora förvåning så jag fick sitta och beundra honom en god stund i lugn och ro medan de andra sprang omkring i maskiner.
 Gillar badrummet. Att de orkat satsa också på dess inredning. Gillar kaklen!
 Dessa gillar sockervadd! Hade gärna ätit en jag med, men det blev inte av av någon orsak.

 Fick Trapp övertalad att åka på nytt i linnunrata. Han åkte i den som första maskin förra året och fick trauman. Inte älskade han den ännu heller, men överlevde med äran i behåll.
 Ipi fick åka i lite snabbare maskiner med Tripp. Jag åkte i ett par, men hängde nog mest med Trull.
 Kammokuja.
 Var det månne Tripps sista år i lilla tåget? Det har en längdgräns på 140cm. Sötnosarna!
 Barn och barnasinnade
 Ooo så han gillade dessa! Det var ju tyvärr inte så många han fick åka med trots sitt dyra armband..Så de som tog hand om denna maskin började redan känna igen min lilla ryttare till sist.

 Varmluftsballongen är också pop! Men de små maskinerna stänger ju dumt nog två timmar före de andra, och vi är ju alltid tills det stänger.
 Han skakde tom. hand med denna figur..INNAN han vände huvudet och såg vad han nyss rört i misstag.. Han skrek till och drog loss handen och vägrade blankt att komma ens nära dem efter det..



 Helikopterkaptener. Grymt pipljud här. Riktigt äckligt! Men de gillade ju det såklart.
 Denna sku Trapp åka i fast hur många gånger. Till slut tog vi sten-papper-sax med sambon.
 Good old Bläckfisken. Visste inte ens att den fanns kvar.
 och en tur till i Panorama i skymningen.
 Påfågeln är så fin alla år! Trull också märkte, Fina blommor!
 Rekkaralli
 och fin kvällsbelysning. Tänk att jag åkte i denna förra året! Fegisen Mélanie. Men då man väl är i den tycker jag nästan ett varv är för lite..
 Sista maskinen för dagen för de större. Den bästa?!
och tänk att min äldsta redan fått åka i denna flera år, tillsammans med en vuxen. Hurja!
och så var det dags att säga god natt till stället, efter en underbar dag! Vädret var perfekt. Inte för varmt och inte för kallt. Det regnade en liten,liten stund i nåt skede. Då vi kom ut genom portarna började det dock droppa. Då vi väntade på bussen forsade det ner och bussresan hem regnade det helt skrattretande hårt medan åskan bullrade. På natten tog jag ju bilder i en timme. Men mest var blixtarna inuti molnen så bara himlen blev ljus. Löjligt ljus.

 men ett par blixtar såg man ju också. Underbara åska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)