söndag 4 augusti 2013

En stranddag

Vi tog en stranddag igen, förra veckoslutet, på lördag. Valde Hertonäs simstrand igen då det går en buss relativt nära. Men fast det var tredje gången vi var där nu så lyckades vi fortfarande inte hitta fram vid första försöket då vi försökte hitta den kortaste vägen mellan höghusen. Inte så enkelt..

Alla var nöjda! Vi hade släpat med oss en hel del rekvisita igen, för tycker det hör till. Så vi kunde tex. bygga sandslott.
 En viss typ överraskade oss och tog och somnade i sambons famn och sov i över en timme i solen. Jag hann tom. ligga och ta det lugnt. Inte bara lite lyxigt!
 Och då vaknade var han full med ny energi och glädje över stället han var på. Lilla strandlejonet.
 Han och jag pysslade också ihop ett litet slott.
 och jag vågade mig i vattnet med de större. Inte kan man ju säga att det var varmt, men är man på stranden så simmar man, punkt.
 Efter en del härjande i vattnet var det dags att försöka packa ihop typerna fort. Hade bestämt träff med en mamma för att köpa hennes gamla. möbel innan hennes egna barn kom hem. Fast har ju glömt att ta bild på den, så ni får kanske höra mera om den en annan gång.

Men ja, när jag ser på bilderna så känner jag ju att man måste försöka hinna simma ännu innan det blir höst igen. Älska sommar och hav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)