onsdag 14 augusti 2013

What´s up?!

Det gick visst lite dåligt för bloggen här.. Du vet. Livet kom emot, och datorn, som väljer att fungera om man plockar isär den med jämna mellanrum och petar lite på innehållet.

Men vi var då ensamma med den lilla typen mellan den 29.7 och 2.8. Nästan en vecka alltså.Tror han avskydde det. Grät de första dagarna och ropade på de andra i  flocken. Skar i hjärtat.. Men som tur är han rätt lättroad som sagt.

Vi var tex. på utfärd i blåsten. Åt bulla.
 Kollade på de majestätiska sädesfälten. Älskar sådana! Och älskar röda lador!
 Vi hälsade på våra "nästan grannar". Och med Trull i famnen lyckades jag få en rejäl stöt då vi sku klappa blöta mular.. Aj fasiken så det kändes! Brukar annors också vara jättekänslig för stötar och får dem lite varstansifrån, tex. av de egna barnen då man ger en puss. Nu tog det i bröstet en lång stund och kroppen ländes helt avdomnad. Trull tog det hela lugnare.
 De större gick på bete riktigt nära husen jag så gärna sku bo i..Alltså utsikten. <3
 Fortsatte mot Gardenia för att kolla på lite blommor. De mådde dock inte så bra. Undrar hur de inte vattnat mer. Men vi hittade ett växttält. Superpraktiskt enligt skylten, men fult!

 Rosorna var rätt ok. En massa olika färger.
 Ett kort besök vid träbiblioteket. Han var inte så intresserad av vad det stod i de fina träböckerna.
Han njöt av lekplatsen.
 Medan jag beundrade planteringarna på gården.
 och Clematiserna.
 Den långa rabatten närmast vägen såg också ut att må bra.
 På vägen hemåt hittade vi en sådanhär. Petade lite nöjt på den.
 På palstan provade vi de nya såpbubblorna jag köpt tidigare från Prisma på rea.
 och så drog vi upp av de första morötterna. Goda!
 Min lilla kompis och jag. <3
 Lagade mat på mangolden som växer lika hög som jag. Var lite förvånad över att han åt av det, men glad, såklart!
 Plockade hem av det vackra.
 och njöt av helt underbart vackra kvällar i solnedgången med sötnosen.
 Nyutspruckna skönheter.
 Som sagt, vi hade tur med kvällshimlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)