söndag 25 augusti 2013

En varm dag

Dagen efter att vi var på Borgbacken var det hett. Tur var vi där dagen innan. Sambon som redan då, underligt nog, blev illamående lite av varje hade nog inte klarat det i full sol. Ja och inte jag heller! Nu blev det istället att njuta av den sista simturen i parkens simbassäng för i år. Inte illa!

Han håller sig på passligt djupt vatten. Alltså på trappstegen.
 Medan denna sol sysselsatte sig med att "dyka" och frusta. Njöt till max!
 Sambon och Tripp joinade också oss så vi för ovanlighetens skull var där hela familjen!

 Tills han scoottade iväg för att leta efter vänner. Han fick en ny scootti också då vi råkade hitta en på så bra rea! Hans gamla fick då Trapp ta över. Fast pappan brukar kanske oftare åka med den. Inte alla pappor som hoppar tricks med barnen. De är nöjda. Än så länge. Får se när det blir för pinsamt..
 Vi letade oss mot palstan. Beundrade blommor (ja eller kanske mest jag då).
 och små tomater som börjar mogna. Har nog redan fyllt ett par burkar jag sparat då jag köpt små tomater från butiken. Känns lyxigt att ha de egna i en sådan.
 Här har ni kanske världens minsta tuppkam. Men den blommar åtminstone! Sådde den från frö på våren.
 Fick stora högar av bellis av en palstagranne för en tid sedan. Tackade så glatt! Hon gillade inte att de spreds så mycket. Jag tycker nog de ska få ta över lite mer utrymme. Gulliga är de ju!
 Skördade mera mangold. De är så vackra, bladen!

 Vi tvättade de stora vattenkärlen och fyllde på med nytt vatten.

 och då klockan blev kväll började vi gå hemåt. Den lilla bara i simbyxor då han blivit så blöt. Här tyckte Trapp de sku ta en paus och bara njuta av solen.

 och jag lade mig ner bredvid dem, mitt på stigen, en stund. För tycker barnen man ska njuta av solen, ja då gör man det!
 och så fick de vada genom föregående natts vattenpölar. Simbyxorna var ju rätt passande här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)