onsdag 14 augusti 2013

Mörka moln

Trodde ni jag var klar med vår vecka?! Näe, några till fanns det ju tydligen att publicera. Så de inte går till spillo liksom..

Medan vi njöt av solen, pratade med grannarna, tornade sig plötsligt mörka moln intill. Blixtrade till också. Var lite rädd att det sku sluta riktigt illa, med hård cykelfart hemåt i åskan, men vi hade tur och det drog förbi oss med nöd och näppe.

Råkar du veta vad det är för blommor i förgrunden? De blir höga och fjärilar och bin älskar dem. Har hämtat hem en liten planta från en ö en gång. Gillar den fast den nuförtiden tar rätt mycket plats vid dammen.. Lilla hjälpredan vattnar flitigt basilikalådan.. Det brukar bli lite översvämmat då han är klar.
 En blek regnbåge visade sig också mellan träden.
 Snacks. Alltsåd snacks vid längre besök! Fasr nu kan man ju som tur äta av skörden också om det krisar sig. Men bulla är ju nog bulla..
 Vi målade också med ungen. Ja eller försökte. Tydligen håller inte färgerna för evigt. Misstänker att det var typ tre år sedan jag målade sist och det var nog bara ett par akrylfärgstuber som inte torkat. Det försvårade betydligt min uppgift som släpat efter sedan förra farsdagen då vår fina Kokis dog. Nu har den då en gravsten. Inte alla fiskar som har det. Hade nog ritat de små andra också, om jag haft färger då alltså. Får nog lov att skaffa nya tror jag.
 Vi promenerade runt i jakt på haren han blev förtjust i. Råkade hitta en övergiven boll och spelade en stund i kvällssolen. Han är ju riktigt duktig på att passa!
 Suckade igen över himlen.
 och över den underbara lilla typen jag haft äran att få sköta om. Där susade han hemåt i natten, som värsta lilla människan med hiskelig fart, balanserandes hur fint som hellst. Min baby är nog redan stor, fast jag vägrar medge det i mitt hjärta.

Följande dag sku han äntligen få återse de sina käraste igen. Fast vi sist och slutligen hade det riktigt bra på tumis trots allt!Man borde alltsid få andra eller tredje barnet först tror jag. Så enkelt det känns med bara ett nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)