fredag 11 juli 2014

De förgyller vardagen

Barnen.
 Bubblorna




 Deras påhitt.
Som då de "skrämmer" folk som är ute på promenad, genom att gömma sig bakom buskarna ,så hårt finissandes och med det orange stickande fram bakom buskarna med jämna mellanrum, att nog ingen blir rädd på riktigt.. De har gömt en groda med rörelsedetektor som säcker KVAKKVAK med hårt ljud då någon går förbi. Våldsamt roligt!
 Mina odlingar. Här frilandsgurkan i fokus, med nya stöd jag drömmer om att se dem klättra upp för..
 Blommorna.

Små som stora. Vanliga som ovanligare. I alla färger. Här är palstagrannars fina. Tänk att ha äran och friheten att få gå omkring och njuta av sådanahär, när man har lust!

                 


Här tyckte jag färgkompositionen på ett hörn av min egen palsta var riktigt lyckad, fast man kanske inte riktigt ser det lila i också penséens yttre kant..


De små krypen. 

Dessa har jag tom. utlovat slantar för åt Trapp. Det finns så få i närheten av vår palsta och på vår balkong, och så många löss på mina fina växter. De sku gärna få slå upp en liten koloni där, tycker jag! Gick så långt att jag googlade om man säljer sådanahär, men hittade nog inte riktigt nåt.. 


 Att sådant tycker jag att förgyller vardagen. Bland annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)