lördag 12 juli 2014

Kalasförberedelser..

Jag satte igång lite för sent igen, bara tre dagar innan kalaset, efter att vi bestämt oss för hurdan den skulle bli, pinjatan. Råkade hitta en jätteballong i våra gömmor, som var perfekt! Kokade ihop tapetklister och samlade ihop gamla metrotidningar.
 Fick torka med hårtorken då det kändes att det gick för långsamt mellan lagren. Under natten hade jag fläkten riktad mot den blöta tidningsbollen.
 Efter vårfesten på lördagen, dagen innan kalaset, var jag till butiken. Hade nåt viktigt jag sku köpa där, men glömde vad det var. Klockan sex, då jag sku börja spraya pinjatan grön, mindes jag vad det var.. Nå färgen!
Blev att ta till plan B för att ha en pinjata dagen efter. Så grundmålade med blå spray och då det torkat var det dags att riktigt måla med en gammal grön målfärg jag som tur hade kvar i mina gömmor..
Så var det dags för de sista detaljerna och voilá! 
 Tråttade in påsar till var och en genom ett just precis perfekt mätt håll baktill,
och hängde upp den glada grisen i deras rum. (enda stället där det finns en krok..)
Hade tom. gjort en liten knorr, men tyvärr hade målfärgen fastnat lite på underlaget då den torkat, så ett litet skönhetsfel fick min gris.. Annors måste jag säga att jag var rätt nöjd med resultatet! 
 Vi dukade bordet.
 Trapp hjälpte till med att rita grisen man sku sätta knorr på och klädde sig festfin. Bandet var mycket viktigt!
 och sambon blev plötsligt pysslig av sig och gjorde knorrar att sätta fast på grisen. En bra idé!

 Så var det bara att invänta de små gästerna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)