onsdag 9 juli 2014

Den första vårfesten

Först i tur, på raden av vårfester, var mitt jobbs. Vi hamnade byta dag, då så många av oss i personalen annors hade hamnat bli borta pga. av andra vårfester. Men nog var det synd, på ett sätt, för vädergudarna var SÅ inte på vår sida, fast vi bara kunde ha festen ute..

Jag fick rusa efter de mina egna vid mellanmålet då ingen kunde se efter dem annors.

Lite spännande att komma med mitt i den nervösa spänningen som rådde..
 Så tågade vi ut i en liten fuktig paus för att uppträda, och just så talen hållits tog regnet sats igen. Så knytismaten (så fint ordnat när alla kruxade för på listan vad de gör eller hämtar med sig så det blir till en ordentlig fest!) serverades i regn.

Men glass och gott smakar alltid, oberoende väder, och vi hade ju bra kläder!
 Hotdogsslukaren.

Roligt att få vara med på festen! Julfesten missade jag ju då förskolan hade sin fest samtidigt. Och TUR nog hade jag ju fått höra några dagar innan att jag får fortsätta i höst igen, efter en del tårar då jag trodde det var slut.. Annors hade jag nog stått där i solglasögon för att dölja sinnesstämningen på festen. Har alltså trivats!

Nu hamnade jag bara gråta då jag sakteligen tog farväl till de 13 blivande förskolebarnen, en i taget. Så fina barn man får möta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)