tisdag 29 juli 2014

En babyshower

Man märker att vi börjar vara äldre nu, vi som en gång gått på samma klass i skolan. Nu var det dags att fira att fina N hade en liten en i den runda magen.
Det blev överraskningsparty igen. Jag hoppas jag aldrig blir överraskad sådär, jag sku nog inte gilla att ett gäng (hur härliga de än är) flickor sku storma in i vår lägenhet.. Trull och jag blev försenade pga. lite sen start och helt stillastående trafik, men ja, bättre sent än aldrig! O så långt som till Grankulla med tåg var han ju överlycklig att få åka!

Det blev att skåla i det fina ljuset.
 God mat i mängder, knytiskonsept.
 En liten en vandrade från famn till famn, det var hennes babyshower jag var på senast.
 Och vi gav presenter, bl.a. denna trikosjal som nu Linda visade hur man ska använda, med en lite större exempelbaby..
 Trull hade med sig egna snacks, en påse ärter och en pommac, hans favorit. Så satt han där i solen och njöt och betedde sig riktigt exemplariskt fast jag varit lite orolig hur det ska går i en liten lägenhet full med främmande kvinnofolk och babyn.
 Medan min lilla gubarn hade mer fart och ljud, fast söt var hon ju, som vanligt!
 Så märkte vi plötsligt att klockan var massor. Hoppade på ett tåg som råkade komma just som vi kom till perrongen och åkte hela vägen in till stan, då vi annors hade hamnat byta till flere bussar som åker sällan såhär sent. Han var salig, både i tåget och då vi kom fram till järnvägstorget och han såg många tåg!
 Selfie i sommarnatten med min finaste.
 Så sku vi ha mat. Och han sku absolut äta inne i restaurangen fast vi tog med takeaway till resten. Så där satt vi halv elva med min gullplutt och kollade på folk omkring oss..
Lycka till N, hoppas allt går fint och ni snart får njuta av en liten mysunge i era famnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)