måndag 28 juli 2014

Midsommarafton

Heh, ja jag är ute i god tid med mitt skravande, som du märker..

Midsommarafton alltså. Regn. Regn. Och mera regn. Sambon jobbade till klockan sex. Det var uppehåll i regnet då han kom hem och vi chansade med att prova grilla på palstan.. En sådär lagom lyckad idé.

Min sötnos hade fattat tycke för oreganon och satt där och mumsade i sig allt vad han hann. Man måste ju känna sig lite nöjd då ungen älskar örter av alla de slag! Åtminstone om de får ätas rakt från buskarna!
 Molnen som hopade sig i bakgrunden lovande inte precis gott.. Här ser ni grillmagistern (och vår nya grill förresten, på den förra rymdes ju inte ens våra korvar alla på en gång..) ringa efter den förstfödde.. Han hade åkt iväg på cykeltur då det var första cykelturen för i år. Men tror ni han var ute och cyklade?! Oo nej, han hade slunkit tillbaka in, hem och hade nog verkligen inte lust att komma tillbaka till den kalla och usla palstan. "Måste vi vara såna landepaukkun?! Det kommer ju flugor i ögonen då man cyklar också!!"
 Och inte alls fejksmil då middagen serveras och det samtidigt börjar droppa..
 och droppa lite mer.. Tur hade jag packat med paraplyn till alla och så ännu parasollet som fick agera som tak i svampbyn..
 Happy campers..

 Men åtminstone dessa två njöt nog endå! Han ville gärna stanna, men fick för kallt, trots understälo och varmt under halaren. Och fast sambon inte var så varm han heller så gav han mig endå poäng för att ens orka försöka fixa nåt minne av midsommaren i stan. Så helt dåligt var det inte!!
 Jag stannade en stund till, ensam. Och titta nu, då jag gick hem var det såhär fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)