torsdag 21 april 2011

Ännu en första gång

Idag var första gången jag kom hem med ett extra barn från skolan. Kände mig lite löjligt upprymd då vi raskt och leende promenerade till busshållplatsen, tre pojkar glatt satt och tjattrade medan vi väntade på bussen och så väl på väg hemåt då de tog upp 3 platser mittemot varandra medan de fnissade och pratade.
Allt gick över förväntningar, den lilla gästen är ju så himla väluppfostrad, det var mer de våra jag var lite orolig över..
Det är jätte synd att vi bor så långt ifrån skolan. Det sku ju vara härligt att ha fler barn hemma på kvällarna! Viktigt för pojkarna också! A var väl nästan lyckligare än E över en till lekkompis. :)

Att spela var självklart en programpunkt. ; ) Ja och så satt de stilla en stund så man fick en bild på dem.
Lilla korven hade inte ens ro att sova dagssömn då han var så intresserad av den extra lilla människan. :)

Kan ju tala om för er att det var totalt onödigt att steka våfflor, inte hann de ju äta! 
Fast inte mig emot,jag får ju äta resterna nu.



Sen till dagen andra positiva- A fick äntligen sina nya glasögon!! Nu ser mitt gryn igen!! 
Inte lika kära som de orange men dessa har en bättre näsdyna. Färgen är sådär ljust blågrön metall.


Nu gott folk, tänker jag drick mitt kalla kaffe och fundera på hur jag ska njuta av lugnet då det bara är lilla parveln och jag hemma, de större for till farföräldrarna i Esbo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)