lördag 23 april 2011

Smärtan i hjärtat

Har just suttit och prissatt babyplagg.
Att det ska vara så svårt,så svårt att skiljas ifrån de yttepyttesmå plaggen fyllda med minnen och kärlek.  
Vissa extra kära måste jag behålla för framtida akuta bebislängtan-stunder,att få borra in näsan i de små plaggen och drömma sig tillbaka till de små doftande bärarna av dessa plagg.


Denna ligger nu i kassen. 3 älskade har burit den, här den förstfödde, Elias


Fattar ni hur svårt det är att bara sälja dessa?! Att aldrig få klä på ett sådanthär skrutt (Aamos) igen? 

När du minns hur lösa de pytte,pytte kläderna en gång var på ditt gryn (Lukas) 





2 kommentarer:

  1. Oj joo! Svårt. Jag ha inte sålt något - men har sorterat sådant som jag skall spara och sådant som skall bort. Lite vemodigt är det nog!

    SvaraRadera
  2. Hur ska man kunna välja vilka som är viktigast? Jag vet åtminstone att allt min farmor stickat finns i "spara kassen". Men nu tex. Lukas första halare som också går att ändra till sovpåse, behålla (för den är kär och helt super!) eller sälja (för vi har inte extra utrymme)?! Svårt!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)