onsdag 20 april 2011

För att den var bättre

Så berättar jag hellre om igår än idag. :)
Förde E till skolan på morgonen. I bussen pratade vi om Gud och Jesus och korsfästning bland annat. Mycket intressant morgonämne minsann! Smålog för mig själv då jag fattade att mannen framför satt och läste HBL. Han kunde ju inte undgå att höra vår spännande diskussion. Hoppas han inte var alltför troende för E är mycket noggrann med att poängtera att han verkligen inte tror själv! Men ämnet är hett för tillfället.
Åkte in till Malm för en loppisrunda, alldeles ensam! Väldigt trevligt!
Hittade tyvärr inte en vårhalare till minstingen nu heller så var tvungen att köpa en ny från butiken,man kan bara inte längre ha vinterhalare på sig utan att smälta!

Då jag kom hem hade sambon fixat en lyxig lunch!
A är så glad då han nu kan transportera sina vänner i korgen
Tänk vad skönt med vårhalare,inga vantar och inte ens täcke på
Halaren är förresten i storlek 80(!!!)och alldeles passlig
Så fick de ÄNTLIGEN klättra på gorillan vid biblioteket i Vik
(Märk att A:s cykel ryms under kärran,tänk vad bra!)
Så klättrade de en stund. En förbigående tant kom och sade att det nog är förbjudet. 
Två större pojkar klättrade upp på huvudet ett par omgångar. Tog en stund innan jag fattade att jag varit dagistant till den ena för sådär 8 år sedan. :) 
                                               


Idag har varit en tråkdag. Är trött som en sunkig disktrasa och har lite feber,A har också lite feber igen och har hostat hela dagen då han inte nyst. Åkte endå till Östra centrum då de ringde igår och sade att de tyvärr inte kan fixa glasögonen. :( A var lite besviken,han gillade sina orange. Men valde alltså ett par nya idag, som tur får han dem imorgon, härligt!!

                                        Mina fina små! 



2 kommentarer:

  1. Åh, vilken sushitallrik to die for! Mindre än typ 10 bitar gör ju ingen glad.

    SvaraRadera
  2. De där två lite mindre människorna hos oss äter lätt långt över 10 bitar i ett nafs! Aamos måste man ofta stoppa i nåt skede när han börjar se för fullproppad ut, detta är han absoluta favoritmat! :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)