tisdag 12 april 2011

energi,tack!

Linn skriver på korrespondenterna att hon är full med energi nu på våren och knappt kan vara still. Kanske hon,eller någon annan sku villa dela av sig lite av sin energi till mig också,tack?! Vet inte vad som går åt mig. Känner mig som en urvriden trasa med absolut noll energi. Ok, jag sover uselt på nätterna,alldeles för lite och med alldeles för många uppvakningar.Det är inte L som väcker mig (fast han vakar nog hemskt sent),han äter bara några gånger,utan ofta någon av de större eller så bara vaknar jag av mig själv.
Jag har så massor jag sku vilja göra,massor jag borde göra men inget jag orkar göra. Kanske det bara blir för mycket för mitt lilla huvud att välja bland.Vad är liksom viktigast? Frön borde sås,skåp borde rensas,kläder borde införskaffas,balkongen städas och tvättas inför våren och loppisgrejjer gås igenom,sorteras och prissättas. Sen sku jag också jättegärna sy lite av alla mina tyghögar. Listan kan göras längre. 
Började fint med en kökslåda tidigare idag,men där ligger sakerna utspridda längs golvet för det blev matlagning,middag,tandborstning,saga och nattning där emellan. Det är ett av mina stora problem.AVSKYR att bli avbruten då jag börjat med något för jag hittar mycket sällan tillbaka till den röda tråden. Det är nåt jag borde jobba med.Att inte låta bli att börja med nåt bara för att jag vet att jag med största sannolikhet kommer att bli avbruten. Måste väl alltså gå och avsluta lådprojektet nu. Innan någon avbryter mig. 
Men hej, har du lite extra energi så hör av dig! Kanske man kan skicka sådant med snigelpost? ;)

Lite vinterbilder (medan man ännu minns detdär med snö) av mina ungar som verkligen inte har brist på energi de inte! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)