onsdag 13 april 2011

en lång dag

Du milde en sådan dag det varit idag. Redan natten gick dåligt. Minstingen somnade efter midnatt,jag fick inte sömn och så klockan två hörde jag ett brak i spjälsängen och gick för att byta blöja. Stackaren hade hemsk diarre då han gick på byttan och då det var åtgärdat och nya blöjan just sku på så började han spy, i mängd och massor,att det ens ryms så mycket mjölk i en så liten mage!? Så in under duschen med den lilla bleka ynklingen, nya kläder och en handduk i sängen. Kanske det var maten han fick igår? Han spydde nämligen för någon vecka sedan också på kvällen då han smakat på avocado under dagen och igår åt han en sked avocado och lite risgröt.  Idag har han hur som hellst varit helt ok, sov bara länge på morgonen och har velat åka i manducan.

Nå morgonen började bra. E var glad åt en ledig dag och de större lekte fint en stund. Vid morgonmålet börjar det, bråket. A retar E med att sparka på bordsbenet om och om igen till storebror tappar nerverna och börjar skrika.Sambon som är på väg till jobbet varnar dem några gånger tills han får nog och för A till deras rum. När jag ammat färdigt tjuter A som en brandsiren i rummet och jag som tycker rätt synd om våra grannar går för att tysta ner honom.Går in i rummet,stegar fram till A som sitter på golvet,tar tag i honom och känner nåt som böjer sig under min fot.. Hans glasögon! Han har i sin ilska slängt dom på bilmattan och bland alla andra leksaker kunde jag inte ha sett dem! Men endå brast jag ut i gråt. Han har jättedålig syn och nu måste han vara utan dem säkert i veckor innan de blir fixade. Dessutom kostar  det att fixa dem, OCH han BEHÖVER verkligen ett par solbrillor också,det har vi varit på väg att köpa redan några veckor.


De sade i klubben att han inte var sig själv idag. Nå självklart inte när han inte ser nåt nu mitt gryn. 


Trots det grå vädret var det folk i parken idag,hurra! Idag fick vi köa för att få maten i grillen! Ett till vårtecken! (vi har ju varit de enda med grillmat i flere veckor)  Orkade endå inte hengaile i slasken utan vi njöt av de stora tomma ytorna inomhus, äntligen fick E också breikka helt i lugn och ro på stort golv. 


Det finns många bra gömställen i Viikkari. :)  Roliga leksaker också.


Lilla gubben trivs han också. Han gillar folk och att det händer saker kring honom.

Hela eftermiddagen och kvällen spenderade vi sedan i östra centrum.Du milde!! Självplågeri kan man väl kalla det!? Från glasögonaffär till glasögonaffär för att prova alla de små glasögonen och fråga om erbjudanden och priser. Billigaste dealen var lite under 400 för glasögon + solglasögon med riktiga linser. Det kostar så mycket att slipa dem tunnare då min stackare är så blind. Med inte har vi nu sådana summor inte! :( Här sku verkligen behövas ett pengträd där det växer mycket fyrk! Måste överväga olika alternativ och försöka minnas vilka som faktist var bra och diskutera med sambon som glad i hågen varit ute och klättrat medan vi traskat omkring trötta och sura. Skönt för honom. Själv har jag nog mest lust att gå och dra något gammalt över mig just nu. 

Vi hoppas på en bättre dag imorgon! 


3 kommentarer:

  1. Nej, vilken otur. :(
    Som tur är alla dagar inte lika, hoppas det är bättre imorgon.

    SvaraRadera
  2. Ja,håller tummarna uppe och tårna korsade,eller hur det nu var?! :)

    SvaraRadera
  3. Nej fy vad hemskt! Hade själv glasögon från det jag var sju (opererade ögonen för ett par år sedan) så jag vet hur det är att vara utan dem. Har ni kollat med försäkringen? Jag vet att mina ofta ersattes, än gick de sönder på jumppan än var det nåt annat. Men stackars liten nu då han inte ser!

    Kram till er!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)