söndag 17 april 2011

Dagens tema

På många håll i bloggvärlden och i "verkliga livet" har det idag talats om val och röstning.
Idag har jag,liksom många andra, vandrat iväg under solens värmande sken för att rösta.
Hittade tyvärr inte den perfekta kandidaten men röstade grönt och svenskspråkigt. Du är säkert jättenyfiken på vem,eller hur?! ;)
Täcktes inte dra fram min stora kamera medan jag röstade men kände mig så fosterländsk då jag promenerade tillbaka hem att jag tom. tog bild på flaggan vi ser från vårt fönster. DET hade jag inte väntat mig av mig själv.  Ja och tänk er att trots den rätt starka vinden idag så var jag tvungen att ta av mig rocken då jag gick! Underbart!!


Här ser ni minsta gubben stifta bekantskap med lite grönt han också. Han blev inte övertygad alls. 

2 kommentarer:

  1. Jag brukar för det mesta rösta grönt jag också, men denhär gången tyckte jag att sfp kunde få min röst för att göra en point angående sprkfrågan.

    SvaraRadera
  2. Ja jag funderade nog länge på vem jag sku rösta på denhär gången. Lite besviken är jag ju också då inte "min" svenskspråkiga kandidat kom in..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)