fredag 1 april 2011

bullbak

Inspirerad av detta inlägg Kommentatorn bestämde jag mig för att baka lite bullor tillsammans med överbliven pepparkaksdeg som fyller upp vår frys. Tyvärr ligger där ännu två, två, paket deg kvar. VAD ska jag hitta på av dem (och varför bakade vi inte helt enkelt mer pepparkakor kring jul) ?!
Som tur tyckte barnarbetskraften bra om sitt jobb.

Den mindre fick bulldeg

Den större fick sköta pepparkaksdegen

Under tiden fick minstingen en tom bunke i huvudet och tjöt en stund innan han sedan ännu slog huvudet i bordskanten medan han såg på bullbaket från bumbon jag satt på en av köksstolarna . 

Goda blev de, men ärligt talat är jag väldigt förtjust i mandelmassa.

Nu for de äldre pojkarna till farföräldrarna, sambon likaså. Så skönt kan jag tala om för er! Det är ganska loma att bara vara med minstingen, fast han är ännu ganska kranky. Man ser två bulor framtill i övre tandköttet, kan nog vara att det är det som gör honom ledsen. :( 
Nu borde jag få tag i städivern och fixa bort veckans rådd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)