fredag 15 april 2011

Städa,städa varje fredag

Sjuklingen hade feber idag så han stannade hemma. Detta resulterade i en dag med rätt mycket fredsuppdrag för mig. De är som katt & råtta för tillfället, de två större.
Mellan varven försökte jag plocka upp veckans rådd och fick tom huset dammsuget, duktiga jag! :)
Har hört konstiga rykten om att man i vissa familjer hjälps åt med veckostädningen. What? Nå ok, visst hjälptes vi ju åt på sätt och vis, sambon lekte med pojkarna medan jag städade. På så sätt hålls de åtminstone undan, annors är de där och rider på dammsugaren eller nåt liknande.
Sådde också påskgräs men videkvistarna, de står ännu där i vasen, odekorerade. Kanske imorgon?!
Ikväll slog också sötsuget till så tog och bakade en sats riktigt schokladiga (ja,ja ordet är kanske inte helt riktigt) muffinsar.

Stor & liten chillade en stund tillsammans
















Stackarn tittar nog så i kors utan glasögon





















"Jess,jag är nästan med i leken!!"


En sådanhär tänker jag nu gå och äta upp! Yummy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)