torsdag 1 december 2011

En (till) dag i parken

Fast det regnade inte idag. Nåt positivt.

De små "måsklubbarna" (klubben Trapp går i heter lokkikerho) åkte på utfärd idag. Med buss, alla tolv små. Samma buss vi brukar ta då vi för eller hämtar Tripp till/från skolan. Trapp känner vägen väl. De hade gått förbi skolan på väg upp till berget som var utfärdens mål. Himmelsberget. På väg ner igen hade skolbarnen varit ute då de gick förbi. Så Tripp hade ropat på Trapp då han märkt det lilla patrasket med gula västar och små ryggsäckar på och så hade de sagt hej. Ganska mysigt tyckte jag.

iväg på äventyr, hand i hand, med bästisen.
Den minsta i familjen ville dock inte sova dagssömn förrän klockan 11. (Brukar ju utnuttja tiden till att sova med Trull) Klockan 12 är det meningen att man ska stå där i parken då de små måsklubbarna slutar.  Tjugo minuter powernappade jag. Alldeles för lite.

Sötaste sählyspelarna!


Så spenderade vi någon timme i parken med Tapps bästa vän,hans syster och hans mamma. Gick också till butiken tillsammans innan min kompis Salla kom på besök. Skönt med en pratstund med en riktig vän!

Snart känner väl ankorna igen dessa måsklubbare, de kommer ofta och matar dem med klubben. Nu fick de inget.

Vänner

2 kommentarer:

  1. Vid har just den i fuchsia! Superfin färg. Jag var lite osäker på den i butiken, men efter att han dragit på sig den visste jag att jag gjort rätt.

    Ha ett fint veckoslut!

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin! Jag är själv imponerad över reflexerna på deras ytterkläder, fattar inte hur det inte hör till som standard på ytterkläder i detta mörka land. Inte ids man ju sticka säkerhetsnålar genom goretex kläder och sådanadär knipor hålls fast i någon timme om man har tur. :/

    Ni gjorde ett bra val tror jag! :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)