fredag 2 december 2011

Skillnaden på flickor och pojkar

Eller kanske närmast på mig och min äldsta son.
Dethär med kläder, slitage, stora hål och nu senast detta. Inte bara ena, utan båda ärmarna upprivna, den andra upp över armbågen. "Int gjorde jag någå"
Inte kan jag minnas att mina kläder slets eller gick sönder som hans. Fast inte kom jag heller hem med näsblod,fula skråmor och stora blåmärken så ofta. Kanske jag bara var en ovanligt lugn flicka ?! Njae. Tror nog mer han är ovanligt livlig. Eller klumpig. Eller nåt. Min älskade yrboll.
Men tyvärr, kläderna i detta hus ärvs nog inte Tripp-Trapp-Trull särskillt ofta.
"den bara gick sönder"

3 kommentarer:

  1. Sånt händer :). Här Kan nog inte heller kläder ärvas mera. Och tösen vill knappast gå i pojkarnas kläder.

    SvaraRadera
  2. Visst händer det jo, det är väl bara att leva med det. Men man undrar.. Tex. en hans favoritblus hade plötsligt en massa små hål på hela framsidan, glider han liksom omkring på magen i nåt skede av dagen?!
    Här sku det ju dock vara väldigt praktist ifall de kunde ärva varandra! Inte bara ekonomiskt utan för att också tex. favoritprinttena (starwars,cars mm.) verkar gå i arv och så säljs det ju inte alltid av samma fina kläder då följande är i den åldern att de gillar det.

    SvaraRadera
  3. De har jag ox tänkt att just favoriterna skulle kunna ärvas men de lyckas inte alltid de heller. Vi har heller inte riktigt ekonomiskt att köpa nytt jämnt och ständig. Dom gånger dom får nå nytt är till nå fester :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)