lördag 15 december 2012

En ledig fredag

De hade jobbat in fredagen efter självständighetsdagen i Tripps skola. Ja med betoning på de. Vi har ännu inte en enda gång varit där en lördag. Man ska ha ett par vilodagar i veckan tycker vi..

Då mitt tålamod höll på att ta totalt slut med de tre bråkande barnen (ja för sambon var ju självklart på jobb)  tvingade jag dem (tvingade!) att klä på sig och gå ut i snön. O jösses så skönt. Vet inte om de två äldre verkligen kom överens eller om det bara var så att jag inte hörde då de grälade för att de var för långt borta, men de verkade leka fint tillsammans i flera timmar i parken. Phew.

Trull försökte diskutera med "det heliga ordets spridare" som ringt på summern tidigare. Ingen svarade..

Han har min gamla lurvmössa och faktiskt Charlottes sons gamla halare insåg jag för en tid sedan.

Högarna vid vår gård är mycket passliga klätterhögar! Den lilla söndrade nöjt snökakorna i hård fart.Men de är ju så mycket lättare att göra också så det gjorde inget!

Där gick de två större tillsammans bland drivorna i parken. O mina öron njöt av att inte lyssna på bråk.
På kvällen var det flimdags igen. Det har visst blivit vår fredagsgrej. Arthurs jul denna gång. Inte sååå bra, men passar ju till årstiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)