lördag 15 december 2012

Klubbdag

Torsdag. Hade knappt sovit nåt under natten. Den lilla fortsätter att sova väldigt, väldigt oroligt. Väckning halv sju, Tripp iväg till skolan, där kring halv åtta med sambon. Tänkte att jag passar på att vila en timme då Trull ännu sov. Hade vaknat med grym huvudvärk. Satte väckarklockan till halv nio.
Vaknade halv tio. Shit! Hade inte hört nåt av väckarklockan jag brukar vakna till direkt! Trapp hade inte heller fattat vad det var som pep. Men halv tio. Det var då klubben börjar. Eftersom det snart är jullov så tänkte jag att vi nog endå måste få dit honom för att umgås lite med sina vänner. Satte racerfart på oss. Men vi var endå en timme sena. Fast vi kom rätt passligt. Just då de sku gå in. Så jag frågade om det passar att han kommer fast vi kommer så sent, och som tur hade de inte hjärta att säga nej.

Fortsatte i den hemska blåsten mot butiken för att hämta mat. Sambon jobbar dubbelturer hela december och jag drar vardagen. Måste passa på att gå till butiken då man har så få barn på plats som möjligt. Det är tillräkligt tungt så!

Nej han gillar inte isande vind och snö!!
Pulsade tillbaka till parken. Årets sista familjecafé. Varför o varför vågade jag börja gå på dessa först nu med tredje barnet?! Det är ju riktigt roligt att få vara lite social. Fast med min huvudvärk utaf hel*ete var det nog lite självplågeri denna gång. Bultande huvud och en nacke som inte rör sig med sådär säkert 15-20 små högljudda är kanske inte den bästa kombon.

Men huvudsaken är att den lilla sociala trivs!

Ja och så pysslade vi en liten tomte med Trull. Har inte pysslat på länge så det var roligt!
En magnet. Mycket omtyckt av den lille pysslaren. Bjällrorna låter fint!
Efter en stund ute i "ljuset" (alltså på riktigt, mitt på dagen,kan inte solen kämpa ens lite?!) var det dags att dra sig hem på en liten vilostund innan det var dags för dagens stordåd..
 Baka lussebullor Luciadagen till ära!

De gillar mycket att baka, och det gick faktiskt förvånadsvärt bra trots mitt arma huvud som jag trodde sku explodera vid dethär laget. Tror jag åt tio smärtlindrande under dagens lopp för att ens kunna andas och fungera. O det hjälpte nu föga.
Men riktigt som i boken blev de ju inte.. Som tur inverkar det ju inte på smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)