måndag 31 december 2012

En nyårsafton

Eftersom farmodern har tappat benbitar på fotvalvet, efter att hon föll på julafton, och nu har gips och kryckor och inte kan röra sig så blev det ett nyår hemma i år. Jag hade blivit bjuden på min första bästis trettiorsfest, men inte ides jag lämna resten här hemma. Så jag åkte till Östra centrum på eftermiddagen för att köpa oss god mat. Fyra butiker fick jag leta igenom innan jag hittade bra avokadon. Men skam den som ger sig!! I den sista butiken där jag sedan sku köpa all mat hade jag allt förutom algbladen till sushin, kvart före sex, då jag märkte att de var SLUT! Köerna var kilometerlånga och jag var långt ifrån någon annan matbutik. Hur sku det gå med vår sushikväll?! Ringde till sambon som lämnade all tre pojkarna hemma och sprang (på den hala,hala isvägen) till närbutiken. Vår hjälte!!

Vi har kollat på raketer från balkongen. Ännu är det lite oklart om de vågar eller inte vågar gå ut innan tolv. Här är flera lite rädda barn i vårt hus. Men vackra, det enas vi om att de är! 

Lagat sushi och ätit som hästar

Provat våra nya fina övningspinnar systra min hämtade till barnen från Kina.

Spelat Kimble. 

Försökt bli kvitt en spelare som var aaaningen hopplös.. Då stal han brorsans telefon och försökte ringa efter hjälp.

och varit nöjda över att det blev jämt mellan de två äldre. Kriget bröt inte ut.. :)
Nu har även Trapp vaknat, han somnade då sambon läste bok för dem och nu ska vi dra fram ytterkläder och gå ut i kriget. Jag tror bestämt jag sätter på mina icebugs för att hållas på benen, huj så det är halt.

GOTT NYTT ÅR!!

4 kommentarer:

  1. Gott nytt eller god fortsättning. Ni såg ut att ha haft en mysig kväll :)

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!! :)
    Ja det blev en riktigt lugn och mysig kväll. Vi var sen ute också vid tolv, med två små i trygga vagnen. Synd bara att de hamnade lyssna på ett familjegäng från området som helt tydligt hade druckit några skumppaflaskor för mycket. Det var sån snömodd att vi inte kom längre bort från dem, men tyckte så synd om barnen deras som hamnade dras med dem. :/

    SvaraRadera
  3. Vilka otroliga mängder sushi. Mums! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Hih, ja vi älskar som sagt det! :) Men för att vara ärlig åt vi av dem två gånger på kvällen och endå blev det över till pojkarnas lunch följande dag..men det är ju så det ska vara!! nam! Gott nytt år på er med!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)