fredag 21 december 2012

Klubbens julfest

Torsdagen var en hektisk dag. Halv tio var det klubbarnas gemensamma julstund. Det var julgröt och lite tal om deras verksamhet och ändringar som kommer att ske på vårsidan. Ledaren blev riktigt röd av att överrösta salen full av barn. Så var det allsång och den minsta gruppen som uppträdde med en ringdans. Annors var det fritt häng och härjande.. Lite kaotiskt och högljutt men såklart mysigt med alla små tomtarna och glada barn!
Trull sprang omkring för sig själv. Tänk att han blivit så duktig redan! 


Bröderna och vänner

Trapp meddelade nog fort att han "var mätt". Risgrynsgröt var tydligen inte hans grej. Trull däremot åt senare två portioner (kall) gröt efter allt härjande.
Jag är så glad att de har två manliga ledare, det behövs i denna branch!

Små som uppträder och så Trull som jag misstänker att sku ha velat vara med i ringen. Han kommenderade inte alls oss att vara tysta som han brukar då jag sjunger.

Efteråt då flera gått hem var nog bäst enligt dessa. Då fanns det utrymme att leka vilt. 
 Efteråt sprang vi hem för att sova en kort dagssömn. Men det blev ju inte så lyckat då han måste kolla så länge på traktorerna på gatan. Så vi kom sent till nästa ställe. Trapps klubbkompis från förra året som vi har försökt träffa sedan sommaren. Nå just igår blev vi sedan bjudna till dem och jag ville ju inte göra Trapp besviken så vi klämde in ett lite kort besök innan jag måste iväg på följande julfest. O det var jättefint att se hur bra de ännu kom överens fast pojken nu går i förskolan och de inte har träffats på länge!
Ett gäng små tomtar. Vår lilla tomte hängde mest i famnen på mig innan han morskade till sig och hittade deras trappor där han sen trivdes bäst. Då vi sku hem blev det DRAMA och han skrek för allt vad han var värd. Så hårt att flickan i familjen bad om sina hörselskydd faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)