söndag 31 augusti 2014

Fåglar och naturfenomen

En hel massa fåglar faktiskt! Såg dem i ett träd utenför Prisma och drog fram kameran. Tror det är samma gäng man brukar se om morgnarna vid den tidigare morgonturen, då jag väntar på bussen. Ser så fint ut då de flyger tillsammans och kvittrar så ljudligt i träden..
 Det har ju regnat massor. Men det har inte varit så många regnbågar nu, fast solen ibland skinit samtidigt som det öst ner. Men här, dessa såg vi endå från balkongen en kväll, så fina! Tänker nuförtiden alltid på denna snutt då jag ser dubbla regnbågar..
 Så har det varit en massa mörka moln. En massa! Dessa tyckte jag var intressanta då de hade en så tydlig kant nertill..
 Så har det åskat. Men blixtarna har bråkat med mig och mest visat sig på dagen i alltför ljust väder, eller så på fel sida av huset, där man inte kan ta bilder av dem genom fönstret.. Men EN fick jag uppfångat.
 Fåglar. tusen och åter tusental! Öronbedövande skrän och vingslag då de flyger förbi.
 Och varje gång stannar jag upp och följer dem med blicken. Tycker de är så väldigt fina och att vi är så lyckligt lottade som får följa med deras flytt, år efter år. Är nog så glad med att få bo just här, om vi nu en gång ska bo i vår huvudstad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)