onsdag 27 augusti 2014

Ny look

Brukar klippa det kort typ vart tredje år. Håret alltså. Men nu klippte jag det förra hösten, då mitt "nya" liv började, jobblivet efter tio hemmaår.
På våren fick jag ju löss. Det lär inte ta länge innan de härjar igen, i skolan, på jobbet, eller i minstingens dagis, och så får man tvätta sig och kamma sig frenetiskt igen. Då är det så mycket lättare med lite kortare hår! Sista droppen var endå då jag nu i höstas konstaterade jag att jag endå mest gick med håret i hästsvans eller flätor, och inte helt rent alla gånger, det tar ju evigheter för mitt tjocka hår att torka..

Så. Ja. Klippte bort det!
 Och känner mig så fräsch på nåt sätt. Gillar det ojämt och lite vilt och har nu också för första gången på ååååratal köpt röd hårfärg, till en modig dag, då jag orkar ta itu med färgning.. För sen kräver det ju upprätthållning, så det inte ser hafsigt ut, mitt hår värkar ju växa rätt så fort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)