lördag 23 augusti 2014

Lyckan

Lyckan är: att kunna springa! Har inte kunnat det sedan våren, vårvintern? Det brukar kännas som knivar i knät så fort, det vänstra i synnerhet. En hemsk smärta som ofta kommer också då jag går i trappor eller böjer mig för mycket på huk (har verkligen fått tänka på min arbetsställning på jobbet sedan förra året!).

Men ikväll tänkte jag att jag tar och går på en rask promenad. För att lugna ner mig efter denna hektiska vecka. Rensa. Tanka. Men att . Så himla tråkigt (trots ny MP3 musikspelare och allt..).  Så jag tänkte jag provar, det var väl rätt länge sedan jag gjorde det sist. Sprang hundra meter. Tvåhundra. Det blev en kilometer och till sist över tre. Så härligt att springa! Först långsamt och provande, till sist riktigt hårt, som jag gillar det! Nu känner jag mig lite som en ny männsika. Hur löjligt det än låter. Glad är jag hur som helst! Nu får man bara hoppas det känns lika bra nästa gång! För oj vad jag gillar att springa!

Edit 25.8. JAAA! Jag sprang igen! Härligt! Underbart! Såg fem harar, en räv (insätt hjärta här) och en massa kossor. Och vetni, tom.  kogödseln doftar riktigt gott i duggregnet, om man bara får springa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)