tisdag 12 augusti 2014

sista kvällen

Så var det fredag. Så fort vekorna gått! För fort. Det var första gången vi stannade så länge på landet, men det var mer avkopplande och lugnt än på länge, fast de nog aldrig är lugna och stilla de våra kära.. Nu var det bara mamma och jag förutom dem och det funkade riktigt bra, fast jag oroade nog mig lite för att mamma inte precis hann ladda upp batterierna tillräkligt innan hon sku tillbaka på jobbet följande måndag.

Klematisen slog ut på blombågen.


 Vi kollade ännu på intressanta insekter..

 och senare på eftermiddagen kom pappa hem från sin flera månaders resa och hade systra min, Ipi, med sig. Trull var nöjd då någon orkade ge honom fart en stund i värmen.
 och han fick prova hennes hatt.
 Så sku hon prova SUPa på pappas bräda. Gick sådär med för kort paddel-. Men vi hade roligt i många timmar, bogserade varandra och njöt av att se viken full med folk.
 Den minsta och jag stannade ännu efter att de andra gått upp. Han satt en god stund och "regnade" på byggan och sig själv. Hade väldigt roligt helt enkelt, medan jag desperat försökte få napp. Men nej. Det var väl inte meningen helt enkelt.
 Så blev det middag. Pappastyle, med aperitif och allt. Den minsta systern fattades (förutom sambon då) så sku vi alla ha varit på plats. Ganska mysigt, fast väldigt högljutt. Pojkarna hade fått fina souvenirer från Madagaskar och vi andra fick fina fossiler medan han berättade lite om hans resa.
 Solen värmde ännu sent på terassen och det kändes nog lite sorligt att tiden här led mot sitt slut.
 Sista kvällen måste jag ju igen föreviga mitt eget mysgäng. Var ganska härligt att dela den lilla stugan med bara dem, leva nära, men på stora uteytor. Mina finaste mjukisar, som tänkte driva mig till vansinne i början av sommaren då det bara regnade och vi bara grälade. Nu var det också trögt den första tiden på landet. De hittade inte på nåååt att göra och "hade iiingen fantasi", men mot slutet blev det bara bättre och bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)