söndag 12 februari 2012

En lång backe

Härjarna.Trull visar stolt upp sitt "svärd" han också.



På lördagen då det bråkats tillräkligt inomhus klädde vi varmt på oss och gick ut. Trull stannade på gården med Mummi och de större, sambon och jag åkte via Tarjoustalo till Malmgårdsbacken för att åka pulka. Svärfar har en helt super pulka som är från Tarjoustalo. Bad sambon åka och köpa en för några veckor sedan då de senast var i esbo, men ja, han är inte direkt känd för att gilla butiker så det blev ingen då. Igår var de alla slut.  Vår förstfödda hade också bara surat och grälat hela dagen, antagligen pga. alldeles för lite sömn då jag inte får bestämma när de lägger sig hos svärrisarna, och för att den yngsta inte visste att det var veckoslut utan vaknade när veckarklockan brukar ringa på veckan.. Detta bidrog till att jag då vi kom till backen var SÅ på dåligt humör att jag blev en liten trotsunge jag med och vägrade åka pulka. Nu harmar det lite. Ibland är jag sååå långt ifrån den vuxna, fiffiga föräldern jag så gärna vore. Men pojkarna trivdes trots deras surande mor.
Det var tungt att klättra upp med benena ömma från springturen föregående kväll. Men vyerna var häftiga! 

Högst upp blåste det hårt 
Här står jag mitt i backen, kolla vindgrejjorna från föregående bild, hur små de ser ut. Det är mina söner och min sambo man ser som små prickar där högst upp, under vimplarna.
Det är en sådanhär pulka jag sku ha velat ha. Helt super! 
O oj så de for hårt, med kaninöronen flaxandes. 

6 kommentarer:

  1. Nå det kommer flera gånger;) Och jag kan nog vara i trotsåldern jag också:)

    SvaraRadera
  2. Kanske man sku orka släpa iväg sig någonstans på sportlovet eller nåt. Det finns dock inte riktigt backar här i närheten (som jag vet om), så det krävs nästan bil-lån för att komma iväg.
    Ja sällskapet smittar väl lite av sig.. ;) Men inte känner jag mig så mycket mer lyckad ändå..

    SvaraRadera
  3. Voj Melli, du är nog en super-mamma vet du! Scrollade igenom lite äldre inlägg för att läsa ikapp lite, och är full av beundran för hur du orkar aktivera och vara ute och greja och hitta på med dina barn. Ingen orsak till att klandra dig själv för att du tappar nerverna ibland, alla gör vi det!

    SvaraRadera
  4. Oj tack för de tröstande orden. :) Om det endå vore bara ibland jag tappar dem. :( Men då jag tycker jag varit sur och tvär med korta nerver nu så länge. Just nu vet jag att en stor del är för att jag är så arg på den där andra hälften som tänker sticka iväg för två veckor o lämna mig i snösörjan och vardagen med barnen. Kommer bara inte förbi tanken på nåt sätt. Men nu ska jag fundera på vad vi ska hitta på idag då Tripp kommer tidigt från skolan. :)

    SvaraRadera
  5. Den första bilden är helt magisk!

    SvaraRadera
  6. Hih. :) Ja de brukar erbjuda en hel del bra situationer att ta bilder på. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)