lördag 25 februari 2012

En torsdag på besök

Nej vet ni, min energi. Den är slut. Har satsat på att överleva dagen,att inte låta tröttheten förstöra lovet för pojkarna. Så det blev inga inlägg på några dagar. Är säker på att alla varit sååå nyfikna på var jag hållit hus. Visst?! *blink,blink*
Nå på torsdagen fick vi äntligen iväg oss till mina föräldrar till exempel. Egentligen var ju planen att vi skulle ha tillbringat måndagen där men så var vi sjuka. Nu rann det bara lite snuva på de yngre och lite hostbobbor flög väl över bordet, men vi hoppas att bobborna inte längre smittade så mycket.
En bra dag var det. Vått och grått ute men det gjorde inte så mycket. Vi har ju bra kläder. Inne serverades vi både goda fastlagsbullor och så var det pizzakväll. Hemgjord. Väldigt gott!

Ute trivdes den yngsta nästan bäst på parkeringsplatsen då där var så bra skottat. Den skottade snön däremot blev en perfekt peffisbacke för de större (och mig!)! De två större utforskade trädgården som låg under massvis med snö,men den yngre klarade sig helt enkelt inte där. Han hittade däremot en pöl. En pöl! Han var också den ända som inte hade goretex skor på sig. Men hans kuoman höll splashandet och halaren att han hela tiden satt sig i vattnet. Ni sku ha sett minen då han gick där! Vet någon som kommer att vara svår att hålla borta från pölarna då det smälter.Får väl klä honom i torrdräkt så han kan ligga där utan att bli kall..  


Han fick nåt jag mindes vi hade i förrådet fastknuten på baken. De ursprungliga banden är på villovägar men gummibandet  funkade helt bra.

Sötaste skalbaggen klättrade upp för den lilla backen. 

och rutchade ner igen (med lite hjälp av mig).
Många gånger. Väldigt nöjd! 
Roligt,roligt med en massa snö för små typer!! Vi hade med oss en massa grejjor också för att leka med.
Inne tränade vi på det här med trappor. Tyvärr räknade jag inte gångerna vi for upp och ner, upp och ner men höll väl på någon timme tycker jag. Den lilla var alldeles svettig. Det här med att backa ner tyckte han var en väldigt dålig idé. För mesigt. Inte gör vi ju heller så har han märkt.


Nam! 

Masken de alltid vill leka med. Trots att de yngsta egentligen är rätt rädda för den.  

Skräckblandad förtjusning kan man väl säga.

Sniff fick också en hel del uppmärksamhet och gott att mumsa på.
Man får bara vakta väldigt noga vad den yngsta gör. Paaj-paaaj och så nappar han plötsligt hårt tag..

och mammas orkidéer blommar på som tokar. Hotade med att jag hämtar mina skrangliga dit på grönbete.


Då mörkret lagt sig och det blev läggdags åkte vi hemåt. Tog ännu och sprang då barnen somnat. Sådär sex kilometer i snösörjan.Det låg redan stora pölar på vissa ställen och fötterna blev sådär underbart våta i det iskalla vattnet som trängde in. Uj. Under skorna hade jag nabbar, undrar om det är det som gör att det de senaste gångerna kännts så tungt att springa. Fast så har jag ju också haft lite paus och hellre vintersportat med lite skidning istället. Men nog är det effektivare huvudavslappning att springa, tycker jag. Så mycket tyngre, åtminstone för mig som inte kan springa långsamt.

Innan jag somnade funderade jag på allvar ifall man sku orka pyssla ihop små plakat åt de ansvarslösa hundägarna på området. I stil med Jag hoppas du slinter och faller i din hunds avföring. Är så arg på dem då de struntar blankt i att det bor närmare 12000 människor på området. Varav en stor del är barn. O så lämnar de gulleplupparnas (och de lite störres,läs häststorlek!) korvar där mitt på den smala upptrampade gången i snön. Argh. Slängde också alla springkläderna direkt i tvätten då jag kom in, känns så snuskigt att veta att pölarna man just sprungit igenom så det stänkt på en är fyllda med sk*t. Väntar så inte på att snön smälter här omkring och alla stinkande bruna högar uppenbarar sig och samlas på mina barns skor och kläder. Uj,uj UJ!

5 kommentarer:

  1. Minns precis alla de gula pissstänkarna och skiten efter hundarna på gångvägarna i Vasa. Tur så finns det inte så mycket här. Därtill så snöar det ju hela tiden och skiten täcks in, men antar att det ser mindre trevligt ut då det töar...

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig rumpp-lapp trull har !! Varifrån har ni skaffat den ?
    Den gula mysoverallen är alldeles underbar den med ,är den ny eller retro skulle vilja ha en likadan till Nicholas).

    SvaraRadera
  3. Ja lite mer på landet är väl folk lite mer utspridda och det finns mer skog att lämna högarna i. Här samlas ju allt längs vägarna då folk tror de bor på landet då det är lite grönt i en park och bara strutar i att plocka upp. Varje år mer och mer varje år argare och argare. Grr. Men hur roligt är det att sicksacka mellan högarna?! På riktigt!? Inte märker ju barnen dem och med pulkorna börjar det redan vara lönlöst att ens prova väja för allt där ligger. Här verkar folk inte annors heller vara nå hundexperter och många borde inte få ha sina tycker jag.

    Camilla, jag måste säga att jag inte minns. Tycker det är av Stiga märke, köpte den till någon av de äldre då de var små men den blev faktiskt oanvänd då. Nu har Trull dock velat åka peffis som de större men inte räcker motoriken riktigt till till att hålla redan på armar och ben medan man rutchar riktigt är. Så nu är den bra. :)
    O ja dräkten är en av mina favoriter, Tuttas nyretro. Har inte köpt mycket nytt till minstingen men några i olika storlekear och färger i denna serie måste jag köpa. Först en till normalpris som lite sved (men den var ju så ljuuvlig ;) ) och sen passade jag på då de reade bort dem förra året. Hittas säkert på huuto? Nu finns det tyvärr inte i större storlekar i vårt skåp är 80 så kanske jag också får gå på huuto-jakt. ;)

    SvaraRadera
  4. Rump-lappen är tydligen av märket Plasto bambola. Men då jag försöker googla hittar jag ingen. :/

    SvaraRadera
  5. Tack för svaren...Jag skall leta med ljus och lykta efter både rumplapp pch retrodräkt ; )

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)