torsdag 2 februari 2012

Lite kallt

Alltså. Jag gillar vintern. Jag gillar snö och fina vinterdgar. Men tja. Nu när termometern är där kring -20, det blåser och luften ännu till är fylld med sådantdär snöglitter som just passligt ännu smälter lite på kinderna.. Usch! Tänkte att jag dör då jag promenerade till närbutiken på morgonen, kanske 7 eller 800 meter. Tårarna rann i vinden och ansiktet bara sved. Var så lycklig då vi kom hem igen. Synd bara att jag måste iväg till parken efter Trapp någon timme senare. Och hem från parken. Och så ska vi ännu till det gyllene M:et om en timme med pappa och ungarna. Tänkte redan att jag inhiberar det, måste jag spänna fast bilsolarna utan vantar vet jag inte om jag överlever. Men nog ska vi väl klara det. Men ute vägrade jag bli och leka! Vi stannade inne i parkhuset i tre timmar istället. Oj så Trapp njöt. Tog med hans Beyblades och så var där en stor hop skolpojkar som lekte med honom då klubbkompisarna gått hem. Trull var också väldigt nöjd. Sprang omkring och försökte hitta förbjudna saker att pyssla med där också. ;) Inte så att jag precis satt med en kaffekopp i köket som vissa mammor kan.
Upp på alla bord man hittar

Jag upprepar mig, snurror (med nytt namn), alla pojkarna satt där i de tre timmarna och lekte!

och han behövde inte lida i kölden utan fick nästan hett i solstrålarna som kom in genom de stora fönstren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)