lördag 4 februari 2012

Idag

En riktigt tråkig dag. En hel del gräl har det varit eftersom alla var uppe alldeles för tidigt, efter en lång vecka. Varför får man väcka dem på veckan men på veckosluten är det *plim* och så är alla uppe och hoppar före sju?!
Lilla berget man ser från vår balkong (och vårt köksfönster) var väldigt,väldigt fint i solen idag!


Släpade åtminstone iväg oss till Prisma med Tripp för att köpa födispresenter till måndagens kalas för två av hans klasskompisar. Vi sku köpa ett flickpaket. Vårt första. Hittade dock nåt jag tror blev bra, eftersom det var på rea fick vi nåt lite finare för samma summa man bara sku ha fått nåt fjuttigt för annors. Har en smärtgräns för paket nämnligen.
Sambon for på klättringstävlingar och jag lagade middag. Trull åt tre portioner innan jag tänkte att det kanske räcker inann hans lilla pömppis spricker och Trapp ävgrade äta om inte jag matade. Eftersom jag ansåg att jag hade annat att göra än mata en fyraåring som bara pratat medan alla andra ätit upp lät jag honom sitta där och morra och gråta krokodiltårar.Hans fina storebror förvånade dock mig väldigt positivt här och frågade ifall han får mata. O så någon minut senare var tallriken tom och båda var glada. Tänk vad fint att ha en storebror som kan hjälpa till sådär!  Efter det hade vi en relativt lugn kväll. Ja eller lugn och lugn.. Får jag lite sådär tyst antyda om att en viss sådär lite på 80cm typ är i en lite påfrestande ålder?! Underbar men lite jobbig. Varje gång man vänder ryggen till håller han på med nåt farligt eller förbjudet.

Jag har väl inte gjort nåt fel eller?!
Kanske jag ännu sku orka ta itu med steppern och nåt bra program innan jag får söka mig i säng.

4 kommentarer:

  1. Jag blir så glad av dina varma, somriga bilder. Den gravida magen i havet! Oj så jag längtar till sommaren!

    SvaraRadera
  2. Oj tack! Vad snällt sagt!
    Hade egentligen inte ens tänkt på att de ju inte precis är vinterbilder. Men de är av mina favoriter så de får nog stanna där en tid. Dessutom är det väl snart sommar igen eller?! ;)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt höra att det inte bara är vår 3åring som vill bli matad ibland och 1åringen äter själv. Och visst är det en jobbig ålder, då de gör så mycket huvudlöst. Axel måste därtill alltid delta i diskussiner mer sitt JA och NEJ :)

    SvaraRadera
  4. Ja ibland vill väl också de lite större känna sig ompysslade. Nu var jag bara så sur då han vägrade ens smaka på maten ifall jag inte matade..då var det ju bra att snälla brorsan hjälpte till! :) Trull kan inte ännu säga riktigt nåt på riktigt men babblar glatt med jo, och blir någon arg/ledsen och smäller fast dörren till sitt rum följer han efter med en bekymrad min och babblar nåt (tröstande?). :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)