fredag 14 juni 2013

Dopp och shoppingtur

Det började nu i början av Juni. Sommartakten i parken. Vatten i bassängerna och långa köer som ringlar sig där vid lunch.

Vi provade vattnet den 5. Det såg för äckligt ut men var bara två dagar gammalt så det kan ju inte ha varit för hemskt..
De var lyckliga. Lyckliga!
 Följande dag var dagen innan Trapps riktiga födelsedag. Det var inte meningen att de sku simma, tänkte det ksu vara för kallt då de höll på att fylla bassängen då de kom. Men hämtade simsakerna på vägen till palstan innan sambon sku på jobb och efter skiftesbyte blev vi sen där och plaskade tills vi måste åka iväg och köpa födispresent till Trapp.
 Iskallt, men vatten är alltid vatten!
 I Itis var det dags att fundera på vad man kunde önska sig till sin sexårsdag.. Den äldsta blev tvingad till att välja en keps åt sig. mot hans vilja. Han tycker inte de passar med hans hår han gillar. De två yngre ville absolut åka med nåt och den stora kommande dagen till ära slösade jag en euro. På nåt de låtsades somna på..Inte precis en så fartfylld tur. Fast för Trull räckte det nog bra!
 Innan vi kom till Maccen hann den yngsta somna. Det är jobbigt med sol och bad och uteblivna dagssömnar. Han sover ju bara ibland nu. Somnar sen mot eftermiddagen/kvällen och vi vakar halva nätterna istället.
 Nu lät jag honom sova medan vi åt.
 men väckte honom till sist med en  shake i handen. Resten åt han sedan då vi kommit hem. Han såg rätt förbryllad men nöjd ut då han fick denna i handen!
Och jag klarade av nåt jag varit rätt rädd för, i synnerhet då de härjade i vattnet i så många timmar innan. Det funkar alltså om man bara gör roliga saker, som går till BR och Maccen. Visst blev det lite gnäll emellanåt också, då vi gick igenom så många kepsavdelningar innan vi hittade en som dög, men jag höll mig lugn och vi kom nöjda hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)