onsdag 12 juni 2013

Efterfest

Ja efter vårfesten alltså, åkte vi iväg till Plantagen med mamma. Min hett efterlängtade utfärd för att köpa balkongsblommor.

Samtidigt fick jag hämta en bukett med rosor, gratis, då jag råkade komma iväg dit så fort efter min födelsedag. En mycket uppskattad gest av dem tycker jag!


Eftersom rosorna i min födisbukett jag fick av mamma redan vissnat så tog jag bort dem och bytte ut mot dessa nya, stora, fina. Kolla nu färgen! En sådanhär buske sku jag SÅ vilja ha! Snygga! O visst blev det en mycket festigare bukett ännu med allt tillägg från veckan innan.
 Trull inspekterade och gjorde en liten doftrunda.
och i år blev det Stjärnögon för hela slanten. Det var de enda blommorna, förutom klockrankan som inte blev förpuppade av skadeinsekterna som återkommer varje år. De är väldigt fina, men lite tråkiga då de är i knoppskedet, då är de ju mest gröna. Men det är ju liksom ingen idé att lägga pengar på sådant som bara blir mördat, trots ihärdiga förgiftingsförsök. Så i år provar vi såhär! O vilka underbara färger det fanns att välja mellan!  3 stycken för 10€, en bra deal då de kostar skjortan på många andra ställen!

 Till palstan bara måste jag få en sådanhär vacker en. Löjtnantshjärta. Hade en jag köpte i början av palstakarriären, men flyttade den ett år och det gillade den inte och dog bort. Nu hoppas jag denna ska trivas på sitt utvalda ställe, frodas, och bli lika stor som grannens buske (som förresten spårlöst försvann en natt, månne någon var och grävde upp den?! Usch! Har alltså inte stött på ägarna på hela sommaren). Det är det som är det hemska med palstan. Man kan komma dit en dag och se att alla fina perenner blivit uppgrävda, living on the edge liksom. Lita och försöka, eller ge upp och inte satsa. Sorligt då inte männsikor går att tro på.


På söndagen sku vi ha kompiskalas till Trapp. Måste alltså cykla iväg till Prisma med släpvagnen efter att mamma åkt iväg efter vår utfärd.
 För en gångs skull tog jag kameran med mig till butiken. Hade bongat att dessa stod i blom på vägen. 

Jag drömmer och längtar mig fördärvad efter en egen gård, en med även skugga så att dessa sku trivas! Så, så, underbart vackra!






och på kvällen hann vi ännu via palstan för att vattna lite och palntera min nya blomma med de kära.
Han gillar sin uppgift!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)