tisdag 4 juni 2013

En regnig kväll

Har ju fått jobba på palstan då jag fått chansen till det. Sena nätter och regniga kvällar. Egentligen var de regniga kvällarna helt ok med rätt kläder, dvs. regnställ, stövlar och ännu diskvantar. Ogräsen lossar ju mycket lättare från den tunga lerjorden då det är genomvått! Man får ju jobba lite snabbare också för att inte få kallt. Denna kväll drog jag loss ogräs från mina stigar, förfrös tårna men det var det värt! Den 22.5 för att vara petig. Ligger sååå efter med bloggen.

Här är min ingång ifall man vill komma upp från diket. Förr kunde barnen leka i diket men nu är det totalt igenvuxet av brännässlor så det är inte så roligt mer.
Såhär såg det ut sju dagar senare,den 29.5.

 Hallonlandet har en "hemlig väg" mellan buskraderna.
 och samma väg en vecka senare,rätt mycket grönare.

våta knoppar

dessa såg jag aldrig blomma förra året, nu väntade jag med spänning.
Och visst blev de ju så fina, så fina, ett par dagar senare!

dessa vid komposten har också en så vacker nyans!
och då jag i år inte fick liljekonvaljer av pappa till födelsedagen, som jag brukar, så plockade jag mig en egen bukett i regnet en kväll, för att doften var så himmelsk. <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)