tisdag 4 juni 2013

Mina juveler

Då sambon var borta här för någon vecka sedan satte jag igång mitt projekt. Byta ut 40 liters räkvärlden mot 60 liter. Lite mer vatten. Egentligen tänker jag ännu en dag byta ut denna mot sådär 80, bara jag hittar ett passligt akvarium. Vattenkemin hålls lättare i balans och så hoppas jag det sku hållas lite svalare då det är mer vatten för maskinerna att värma upp (sådär som biprodukt då motorerna är på i pumparna). Det har dött en hel del räkor nu och misstänker mest värmen de inte riktigt tål. Det fick nu också inta paradplatsen på det jag alltid kallat mitt altare och passar där perfekt.
Men kära nån så det var jobbigt att fixa. Timme efter timme jagade jag snabba fiskar och räkor som gömde sig i buskarna. Huh.
 Sambon hade också fångat två yngre juveler på bild då de matade de större fiskarna. Kolla putmunnen då han koncentrerat jobbar!En pripla i gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)