torsdag 20 juni 2013

Lite nervös..

Min kära nyblivna sexåring gick ut med storebror och hans kompis, för första gången i år. Efter att de bråkat inne hela dagen medan den minsta har förtio grader feber, skickade jag ut dem. De lär ha gått framför närbutiken för att scootta. Men han lär redan ha blivit kallad för baby av kompisen, grannskapets Emil.. Så nu sitter jag här och är nervös. Håll tummarna uppe att allt går bra! (och att han kanske äntligen inser att han trots allt inte ÄR nästan tonåring redan,vilket han verkar ha trott på sistone, på basis av beteendet)

edit. Det gick ju hur bra som hellst! Nöjda kom de hem, lugnare än då de gick. Får väl bara försöka lita på dem lite mer och låta också den yngre röra sig ute ensam med storebror ibland. Själv städade jag och njöt av lugnet, inte ens den lilla patienten orkade riva fram saker medan jag lade undan resten,som han brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)