måndag 17 juni 2013

I solnedgången

Då kalaset var över kändes det lite som om vi behövde lufta på oss. Så efter att också farmor och farfar åkt iväg efter en liten beybladematch på balkongen packade vi vårt pick och pack och gick ut i kvällssolen.
Kolla förresten vad jag fick av Poffer,kusinen. Helt perfekt val måste jag säga! Jag älskar dessa tuppkammar men de brukar vara dyra och rätt ynkliga. I år råkade jag inte ens få syn på sådana då vi var till Plantagen på utfärd med mamma. Jag tackar helt lycklig!

Själv åkte jag iväg med Trull till en kvinna med hund och köpte en väldigt vacker klänning jag nu behöver något tillfälle att använda. Så fin så!
Men hunden ja. Det är TOTALT hopplöst just nu med vår minsting och hundar. Eller katter. Eller fåglar, ekorrar, vilket djur som hellst eller babyn. Han älskar alla lika mycket! Och kan inte hålla tillbka. RUSAR efter med gälla tjut och ska pajja. Och han vill ju så väl. Försöker. Men har så hårda tag fast han smeker och så är det ljudet han för. Skriker upphetsat och skrattar så det dånar.
Svettig och stressad cyklade jag iväg med honom mot tennisbanorna där sambon var med de två äldre. Vi har inte mer än en tennismaila så de spelade squash på sandplanen istället. Såg rätt underbart ut i solnedgången!



 Trapp hjälpte till och rev upp ogräs ur sanden.

 och det enda Trull riktigt ville den här tiden på dygnet utan tupplur på dagen var att klättra över stängslen.. Utan någon som hellst rädsla fast han försökte ta sig över också det högre tennisstaketet med asvalt under. Någon annan var däremot mycket, mycket orolig över sin våghalsade son. Vi kommer att vara illa ute ännu!
Skorna flög också iväg nåt tag så han sku komma lättare upp.

 Hemma var vi väl först närmare tio. Men efter en fin dag och en så vacker sommarkväll att det borde vara lag på att de ska njutas av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)