måndag 24 juni 2013

Midsommarpläjäys

Den lillas feber gick som tur ner natten innan, fast han vakade endå..Gnäller och gnyr och vill att man tröstar. Efter att ha tagit det lugnt inne hela dagen packade vi ihop vårt pick och pack där på eftermiddagen och gjorde oss färdiga för grillfest på palstan. En tradition kan man ju snart kalla det. Jag hade lovat Trapp att han sku lära sig cykla den dagen, eftersom vi var två vuxna hemma så det gick att hjälpa. Nå, de gick iväg lite innan Trull och jag, medan jag packade cykelvagnen. Då vi kom fram till palstan satt där en liten sol. Han hade bara cyklat iväg själv, mogen denna gång! Så det var bara att montera bort skuffstången, jag hade varit förutseende nog att packa med mig skiftnycklarna. Visste ju att han kan hålla balansen och så lärde han sig trampa senast vi var och provade tillsammans.Nu hade det klarnat i huvudet hur man sätter ihop dessa egenskaper och med pappans avslappnade inställning hade han inte ens bett om hjälp utan bara litat på sig själv. Så midsommarafton 2013 minns vi som dagen han cyklade iväg.

Med två fotografer på plats blev det också en massa bilder. Så akta ögonen, här kommer det, vår kväll.

Koncentrerad inför start.
 Hittade en sådanhär bild på den förstfödde. Han hade det lite kämpigt då Trapp fick uppmärksamheten..



Trull tyckte livet var orättvist. Var var HANS cykel? "Lucke åskå ycka!"

och storebror var snäll nog att hjälpa lite.
o denhär bara susade och susade.
                                  Jag försökte plocka blommor till en krans mellan allt annat. Gick sådär.
Måltiden påbörjades.
Virymdes just bra på lekplatsen. 
Biff och korv och den viktiga majsen. Sallad med cantaloupe och halloumi, min favorit.
 Efter en lite bråkig kväll kom de äntligen överens då jag visade dem ett myrbo vid dammen. Det blev ju lite djurplågeri med översvämning i boet, men de var lyckliga en stund, och sams.
 Lavendeln blommar!
Mina kransblommor hade hunnit vissna redan innan jag fick kransen bunden. Så den blev inget att skryta över. Men en midsommar utan krans räknas nog inte. Hängde upp den vid min port då vi gick hem.
 Då vi var på väg blev grillen äntligen på riktigt varm och svamparna tillreddes. Nam.
Den lilla ville inte vara på sommarbild med mig. Lurifaxen.
 och den uppmärksamma märker att han nu har sin fjärde blus för kvällen. Eftersom han hade feber i så många dagar ville jag inte att han frös i blöta kläder. Men här fick han redan ta min tröja också då hans egen blivit våt.
 Det blev en riktigt fin midsommarafton med de kära!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)