fredag 2 september 2011

Dimman

Den lade sig igår över ängen. Mörkret kom också innan jag ens hann till palstan efter att minstingen somnat. Men  jag tog det med ro. Inte kunde man skörda endå de allt var så dyblött, det bara ruttnar i kylskåpet sen.
En jordkällare, det sku jag villa ha ifall dendär jättepotten på lotto kommer till vår familj och vi har råd med ett eget hus och gård. Så sku man kunna förvara sin skörd i lugn och ro och ha växter att övervintra.

Den blev ännu tätare innan jag gick hem. Magiskt och fint!  Nästan som att bo vid havet.

Grannpalstan hade fått ett nytt konstverk. En gädda i skumgummi. What?! Men den såg rolig ut, vitlysande, i mörkret.

och jag bara oooh, då jag gick ner i diket vid min palsta. Så fint, så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)