tisdag 27 september 2011

Klubbdag

Idag var Trapp äntligen så frisk att han fick gå till klubben. Hela förra veckan missade han ju pga den sega flunssan. Lilla ansiktet lyste på vägen. Hans kompisar. Jei!
Att mitt hjärta ska bli så himla överfyllt av stolthet och kärlek då de klär på sig dedär gula västarna och traskar iväg mot små, nya äventyr. Idag gick de till gravgården för att plocka löv och ekollon.De hade också fått skrika på fullt i tunneln på väg dit. Ja och så hade de "söndrat kön" berättade han stolt. Flera gånger dessutom. Jag lyckades ju glömma hans lilla ryggsäck med mellanmålet hemma så fick springa efter den.Hemskt långt hade de inte kommit då jag kom tillbaka till parken, inte mig emot, kunde leka lite paparazzi i smyg.
sist till höger är mitt gryn
ja och jess, en man som park"tant"
Eftersom solen sken så underbart blev vi en stund i parken efter klubben så han sku få leka med sin kompis.

Aatu gav fart
Trull fick också gunga, storebror gav fart och han tjöt av skratt
på vägen hittade jag en ursnygg buske, den enda som redan bytt färg på hela vägen.Konstigt.
Sen undrar jag hur många timmar i dygnet det är hälsosamt för en mamma att spendera i köket? Idag blev det alltför många. Pappa, svampmestaren kom ju hit igår med en låda full igen. Men hur gör ni, rensar ni redan lite där i skogen eller? Jag HATAR att rensa dem hemma så jag brukar fixa det på plats i skogen då jag ännu har tålamod. Min far däremot verkar tycka om att hämta med sig halva skogen som tuliainen,uj så det tar tid att rensa då. Inne. Men nu, nu är frysen full. Sku verkligt,verkligen behöva en frysbox till, nu blir massor av årets skörd oanvänd då det bara inte ryms någonstans mer. :( Att torka svampar funkar inte riktigt här i vår lilla trea, nu har jag två små hyllor täckta med tidningspapper,men det är ju så futtigt.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag rensar nog oftast redan i skogen. För det är nog annors jo ett evighetsprojekt. Ni råkar inte ha en varmluftsugn? I 50 grader några timmar så är svampen torkad. Brukar ta trattkantarellerna på hälft.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte just på det imorse, att jag kanske sku prova på nytt med ugnen. Provade någongång men minns att nåt gick fel då.

    SvaraRadera
  3. vi brukar torka dom i ugnen under natten, fungerar ganska bra!
    fantastiska färger på dina bilder!

    SvaraRadera
  4. Nästa gång ska jag alltså testa på det igen, ni fick mig övertygad. Misstänker att jag hade ugnen på lite för varmt senast kanske?
    Tack! Solen blekte originalbilderna så hårt att jag hamnade lägga lite filter på då jag fixade på dem. ;) Ja och så älskar jag nu bara färgsprak!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)