söndag 11 september 2011

Inte bra alls

Det finns dagar då man redan på morgonen vet att det inte blir någon bra dag idag. Denna morgon var just en sådan. Trull har väckt mig minst två gånger i timmen hela natten och vägrade somna om några timmar innan jag tyckte det var lovligt att stiga upp. Kroppen känns som mos och huvudet som geggig sörja med en massa fula tankar. Sambon åkte och klättrade på morgonen  och jag har bara gormat. Trapps glasögon tänkte dö glasögondöden igen efter att han först gjort sig illa på dem då de brottades med Tripp. Nu får han ha dem på sig fast de är helt vridna, jag vågar inte böja metallen själv, vet ju hur det gick senast..
Gick för att köpa mjölk och medan jag plockade fram mina minsta småpengar till tanten bakom disken hade Trapp tydligen visat snoppen. Jag orkar inte med honom alls just nu! Tripp får också skämmas över hans påhitt hela tiden då vi rör oss bland folk, han kan släppa ut vad som hellst genom munnen.
Så fick de bygga koja i skogen en stund medan jag plockade en bukett för att pigga upp mig och morötter jag planerat göra morotskaka av. Om jag orkar. Vi får se.
Just nu har grynet skrikkalas på golvet. Undrar vad det är med stackaren förutom den snoriga näsan. Nåt är det för såhär purken brukar inte min lilla sol vara. Håll tummarna att alla överlever tills det är sovdags!

1 kommentar:

Blir så glad för varje kommentar! :)