torsdag 15 september 2011

Snyft

Sitter med svidande ögon.
Tre nyfödda i tamburen då jag hämtade Trapp från klubben idag. Tre!
Min vän hämtade för små babykläder jag haft utlånad till hennes dotter då vi haft ett roteringssystem med kläder. Kläder jag nu måste prissätta och lägga i loppislådan. För på veckoslutet ska jag på loppis igen. Har en massa babystuff. Sittern de alla suttit i. Lekmattan de alla legat på. Alla de pyttesmå kläderna och små sandalerna. Alla minnena. Brööööl!
Då jag lade minstingen började de rinna. Min sista lilla baby. En överraskning han med, som Tripp. Vi hade kommit överens om två. Min skatt, mitt hjärta, min lilla knubbis. HUR ska jag klara av att aldrig mer få vara med om att se ett nytt liv komma till? Få vara med då den lilla upptäcker världen. Alla första gånger. Aldrig, aldrig mer.
Jag vet. Jag är lycklig! Jag har världens finaste tre barn. Tre pojkar. Tre friska ungar. Min lilla kull. Vi har inte råd med fler, vi har inte samvete att överbefolka världen. Men säg det till mitt hjärta, till mina hormoner. Äggstockarna som bränner.
Ska nog ta och gråta nu en stund.
aldrig mer ha ett nyfött knytt sovandes på bröstet
(Tripp/Elias 2003)
aldrig mer se ögonen lysa över solkatter på golvet
(Trapp/Aamos 2008)
aldrig mer få ha en baby i denna sitter sovandes mitt i ett kök fullt av festande små pojkar
(Trull/Lukas 2010 på Tripps 7-årskalas)

5 kommentarer:

  1. Oj, jag lider med dig! Detdär måste kännas tomt och sorgligt! Jag bävar för min situation som kommer om ett år. På ett sätt förstår man de mammor som "fastnat" i babyträsket, som har tio barn och vill ha mer. Men ibland måste hjärnan vinna över hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Jag vet känslan men den går om, jag lovar. Jag har kommit så långt nu att jag tycker det är skönt att ha lite större barn. Ibland kan jag få tanken att det skulle vara så härligt med en baby till, men jag har hört att man ska sluta då det är som roligast ;)

    SvaraRadera
  3. Man får väl bara hoppas att systrarna eller kusinerna snart sku "ha vett" att få små knytt som jag kan låna lite ibland, snusa lite baby.
    Men Jessica, skönt att höra att det kanske lättar. Jag har bara alltid varit tokig i babyn, tror bara det är en sida av mig.

    SvaraRadera
  4. Nämen oj, nu har jag hittat din blogg o märker att vi tänker rätt lika :)
    Det här skrev jag också för nån vecka sedan.

    http://nadjamittilivet.blogspot.com/2011/09/nostalgi-snyft.html

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar då man är trött tänker jag "det räcker med två". Sen skrattar de åt varandra och jag tänker "visst ska vi ha fler"...

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)