måndag 19 september 2011

Förra veckan

De går så fort, dagarna. Tiden räcker inte till allt. Vi har varit sjuka med sambon, förkylda. Ont i varje liten muskel, alla lederna, det var problemet. Varje steg man tog kändes förfärligt. Men pojkarna var ok så det var bara att traska fram och tillbaka till skolan och klubben, bita ihop. Sambon hade sjukledigt men tyckte på nåt sätt inte att han kunde vila så mycket medan jag skötte förandet och hämtandet och han fick vakta någon eller några barn under tiden. Idag valde han tom. jobbet istället för att stanna hemma då han ännu känner sig dålig. Sa att det är lugnare där. What?! ;)
Tripp var snäll då han hörde mig kvida över handlederna, "-mamma jag skuffar!"
Hela vägen till bussen,två dagar i rad. Min stora, fina pojke. 
Lokkikerholaiset  på väg på utflykt till närmaste skogsdungen. Mitt hjärta smalt lite. Nja, mycket egentligen.

Hand i hand med Paavo
granngården har något urfint i stora krukor
Någon som känner igen växten? Den var grön på sommaren men nu är den sååå fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)