måndag 19 september 2011

Veckoslutet

Hade loppisbord i myrbackahallen igen detta veckoslut. Snällaste mamma stod där med mig båda dagarna medan ungarna var hos svärföräldrarna som bor i närheten. Vi lyckades igen få sålt för över 300€, ganska bra tycker jag! Lite besviken var jag då inte tvillingvagnen blev såld fast den sku ha kostat bara 25€, den sku jag gärna ha blivit av med, men annors for alla de större sakerna! Skönt med ens lite mer utrymme här hemma. Oj vad jag sku villa ta mig dit nästa veckoslut på nåt sätt och bara shoppa, där finns så otroligt många bord med saker. Rekommenderar verkligen det ifall ni rör er i trakterna!

en härlig mugg för 50snt följde med hem
en fin lampa, tänkte dock kanske orka måla metallen svart
Hur kan folk börja jobba/ studera varje dag då de har babyn? Redan dessa 5 timmar/dag kändes lite jobbiga då där rörde sig en massa babyn och barn. Ville ju bara komma hem till mitt skrutt för att få borra in näsan i nacken på honom. Nej, tur att jag har kunnat vara hemma så länge med mina små! Inga lån, inga stora utgifter, bara lite fattigdom men det är det nog SÅ värt!

Fast då jag varit hos svärrisarna ett par timmar började skogen som börjar vid deras bakdörr locka på mig. Så drog på mina übersnygga nya stövlar mamma kom med på fredag (de var slut i vår Prisma) och drog till skogs, helt ensam. Själafrid.

svärmor hade fina buskar
det var sådanahär jag jagade
och hittade några bjässar av skogens guld
  (ja nu blir väl kommentatorn irriterad igen)

Är galet förtjust i mossa
här trivs jag

det börjar vara vackra färger nu
Njöt också av de sista blåbären, det fanns en hel del kvar i buskarna. Funderade på smaken. De smakar annorlunda nu. Som om sommaren vore lagrad i de små blå.

2 kommentarer:

  1. oj, är det varje veckoslut loptorg där? Dit måste jag nog gå och fynda. Det var verkligen bra sålt, 300 €, wau! Kanske jag måste gå och sälja alla mina gamla "trasor" dit.

    Jag har verkligen tur i oturen i och med att vi bor tillfälligt hos mina föräldrar och har skogen som börjar var gården tar slut. Och i dessa skogar finns det SVAMP.

    SvaraRadera
  2. Jelp vilka svampar, alltså dedär bautakantarellerna! Mannen kom hem med en massa trattisar och svart trumpetsvamp från lande, men kantareller hade inte hittat, buu.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)