tisdag 6 september 2011

Klubben

Som jag väntat! Äntligen, idag, började Lokkikerho. Klubben alltså, som går på finska här i parken bredvid. Lite nervös var jag över hur min lilla (inte så) lugna pojke sku bete sig men han hade haft roligt och hittade genast de gamla kompisarna, bara Niilo fattades till hans besvikelse. Han har haft det tråkigt utan storebror och har haft alldeles för mycket tid att ge sig på sin lillabror. Nu får han något eget, två gånger i veckan, härligt!! Lyckan var att få minstingen att sova dagssömn medan klubben pågick så jag fick sova en timme! Det var skönt efter natten! Hade tre pojkar i vårt sovrum igen nämnligen, sambon sov i Tripps säng.. Så utvilad var jag inte på morgonen.

väskan som han absolut ville köpa, den som han valde ut av alla
väskor i Citymarket (alltså många!) avskyr han nu.. Hohho. 

små nervösa klubbungar

Packade ner smörgåsar då jag gick för att hämta honom, hade tänkt äta lunch på palstan. Tyvärr hann jag just plocka en stor påse bönor, lite morötter och rödbetor innan himlen öppnade sig ovanför oss och det forsade ner vatten så vi skrattande bara sprang hem.

morötterna har verkligen lyckats i år, äntligen!
De hade en hård start då jag glömde att jag sått fröna och alltså inte vattnade dem på någon vecka.. 
finaste färgen hittills på purpurvindan

min lilla blöta, leriga son
Och tänk! Vi behöver inte klä på oss regnkläderna och hämta hem stora pojken från skolan! Sambon har nämnligen övergått till vinteröppethållstider på jobbet och kan således både föra och hämta på vägen till jobbet! Lyx, lyx, lyx!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)