måndag 12 september 2011

Tvätt

Det bästa med att vi nu igen har en fungerande tvättmaskin är att vi* nu kommit igång ordentligt med tygblöjsanvändningen igen. Det harmade nog så på sommaren då den lilla mest hade engångsblöjor. Visst är det enkelt att köpa,använda och slänga men inte känns det bra inte! Nu har jag lite,lite bättre samvete över mitt bidrag till soptippen. Det bästa är ju dessutom att de är så fina!
Här är några av de finaste vi har, längtar efter några nya med fina mönster
*nå ok, ska vi säga jag.

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Satte din blogg på min blogglista på min sida.(blogg-sida alltså, det blev mycket blogg där;)). Hoppas det är ok!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart är det det! :)
    Hoppas ni har det bra!

    SvaraRadera
  3. Ska skriva dig ett privat meddelande nån dag på fb nu då ja ska vara hemma några dagar!:) Jenna blir öronopererad imorgon så nu borde jag söka mig i säng då vi ska infinna oss på sjukhuset 7.15. Kan nog hända att jag inte sover så mycket inatt(pga nervositet och själv har jag fått tennisarmbåge för tredje gången, lite si o så med sömnen med det oxå...)

    SvaraRadera
  4. Tygisarna är så snygga. Man kan ju välja olik stil varenda dag, mycket modemedvetet!

    SvaraRadera
  5. Sanna, lycka till imorgon! Hoppas armbågen snart blir bättre!

    SvaraRadera
  6. Härliga färger och tyger! Använder ni främst bara pocket/AIO blöjor? Jag har själv provat det mesta i tiderna men konstaterat att pocketblöjor passar oss allra bäst (typ 95% av våra blöjor är Fuzzi Bunz, tråkigare färger, men sitter på våra barn)

    SvaraRadera
  7. Sabrina, visst är de ju fina. Nåt pepp måste man ju ha för att orka hänga upp dem på tork mitt i natten då man glömt att de väntar där i maskinen. ;) De granna färgerna får en på gott humör, själv älskar jag de med lite retro motiv. :)

    Muminmamman- vi använder nästan bara pocketar jo. Kanske lite mer jobb (?) då de ska fyllas och tömmas men vid blöjbytet är det smidigast och också barnsskötare lyckas för det mesta få på dem rätt. :) Har själv också en del fuzzin,inga är faktist med på bilden,fast den med elefanter jag själv sytt är fuzzimodell.

    SvaraRadera
  8. Sytt själv? Vau! Jag sydde ett par själv också innan Leia föddes och konstaterade snabbt efter födseln att det är en sak jag sakll lämna åt mer kunniga:)

    SvaraRadera
  9. Jep, sydde en del åt Trapp, köpte tom. en sådandär knappmaskin men så tog tider/orken/inspirationen slut och nu har jag en massa blöjtyg i skåpen (och dreglar alltid efter nya underbara mönster;) ).. :/

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)